Könnycsalogató


A példaképemnek, a világ legerősebb és legtisztább szívű emberének.

Édesanyámnak.

Csak állt ott, a megtöltött petróleumlámpa alatt a gangon, ahová szúnyogok ezrei sereglettek. Csendben figyelte a közeledő alakokat. Amikor odaértek, alázatosan félrehúzódott. Testvérei kacagtak, az egyik kicsit meg is lökte. Az anyja fáradtan cammogott az apja mögött. Látta a fáradtságot a szemében, ezért szeretetteljesen rámosolygott.
 - Rendbe tettem a házat, anyu! - Az pedig nem szólt semmit.
Utána szökkent; apró, mozgékony gyermek volt.
Némán nézte, ahogy a munkáját bepiszkolják a homokos cipőtalpak. Nagyot nyelt; nem baj, holnaptól újra kezdi.
 - A lámpákat is feltöltöttem petróleummal - csicseregte.
 - Jól van! - fordult hátra hirtelen az anyja, és csend lett.
 - Jól van, ez a dolgod! - mondta erőteljesebben.
A gyermek aprót nyelt, nehezen tartotta vissza a könnyeit. Csak állt. Állt ott a petróleumlámpa alatt. Már azt sem tudta, hogy a fájdalomtól zúg ennyire a feje, vagy a szúnyogok hangja visszhangzott a fülében.
És ahogy állt ott, könnyes, kimeredt szemmel nézve az anyját, megfogadta, hogy ő soha nem lesz ilyen. Ő mindig szeretni fogja a gyerekeit, tiszta szívéből.
És tényleg így lett.
A világ legjobb édesanyja lett.

5 megjegyzés:

  1. Egész nap volt a fejemben egy anyák napi történet, és magamhoz híven tudtam, hogy nem lenne vidám, és főleg nem dicsérné az illető anyát, akiről szólna. És erre látom, te is írtál valamit, és nem tudom, miért, de azt hittem, te valami vidámmal rukkolsz elő, és már kezdtem is örülni - de nem. És összeszorult a szívem. :( Pont az előbb kommenteltem, hogy nálad mindig van valami mögöttes tartalom, és tessék, megint igazam lett. :D Örülök, hogy valaki a dolgok sötétebb oldalára is rámutat. :)
    Ez a kis szösszenet is nagyon tetszett, annak ellenére - na jó, valószínűleg pont azért -, mert ilyen szívösszefacsaró volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igeeen, nagyon jellemző rám ez a melankólikus látásmód. Nem is szomorúnak mondanám egyébként, inkább keresédesnek. Gyönyörűnek tartom, ha a szomorú dolgokban ott van az emberség. Sokat gondolkodtam azon, hogy megírjam-e ezt, pontosan amiatt, mert nem túl vidám írás Anyák napjára, de reméltem, hogy az üzenete célt talál, és szerencsére így is lett! :)
      Köszönöm szépen a kedves szavakat egyébként! <3

      Törlés
    2. "Gyönyörűnek tartom, ha a szomorú dolgokban ott van az emberség." Ezt olyan szépen összefoglaltad. :) Nem csak gyönyörű, de érdekes is, és izgalmas így láttatni másokkal a világot. :)

      Törlés
  2. És én még azt hittem, valami szép anyák napi lesz :( tökre összefacsarodott a kis szívem, és az a baj – bár szerintem egy ygerek sem érdemli meg, hogy ne szeressék –, hogy tökre el tudom képzelni ezt a jelenetet a valóságban :( mindenesetre szép volt, szeretem a kis szösszeneteidet, hogy ennyi sorban olyan kifejező tudsz lenni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, sajnos egyre többször történnek ilyenek a valóságban.
      Köszönöm szépen! :)

      Törlés

Design: Crystal